Autohuur Twente

Veelgestelde vragen over het huren van een auto

Alles wat je wilt weten over het huren van een auto bij Autohuur Twente vind je hier. We beantwoorden de meest gestelde vragen in onze auto huren FAQ.

Algemeen

Wat is allemaal inbegrepen bij de huurprijs van de auto?

Als je een auto, busje of verhuiswagen huurt bij Autohuur Twente dan zijn de volgende zaken inbegrepen bij de huurprijs:

– Aantal vrije kilometers zoals afgesproken (standaard 100 vrije kilometers per dag)
– Volle brandstoftank
– Standaard verzekering WA+CASCO (eigen risico per gebeurtenis bij – WA+CASCO schades conform afspraak)
– 24/7 pechhulp Nederland + Europa dekking

De volgende zaken zitten niet bij de huurprijs in:

– Brandstof die je verbruikt (auto altijd inleveren met volle tank)
– Schoonmaakkosten (auto inleveren in de staat zoals je hem meekrijgt)
– Geen dekking op schade aan persoonlijke bezittingen en/of lading
– Geen dekking op diefstal van persoonlijke bezittingen en/of lading
– Geen dekking op persoonlijke schade of bedrijfsschade (inkomstenderving) voortkomend uit pech en/of schade
– Verlies van autopapieren en/of sleutels
– Aantoonbaar misbruik, nalatigheid of ondeskundig handelen
– Alle vormen van schades
– Schade veroorzaakt door het gebruik van verkeerde vloeistoffen en/of brandstof
– Verkeersboetes of tol die niet voldaan is. In het geval van een boete verleggen wij deze naar de hoofdhuurder

Hoe zit het precies met de vrije kilometers?

Bij de huurprijs zitten 100 vrije kilometers per dag in de huurprijs inbegrepen. Bij de reservering zie je het totaal aantal vrije kilometers. Eventuele extra kilometers worden achteraf verrekend. Je betaalt dan een vast bedrag per extra kilometer. De meerkilometerprijs is verschillend per klasse huurauto. De vrije kilometers zijn exlusief brandstof, die betaal je namelijk altijd zelf. Het is bij Autohuur Twente niet mogelijk om kilometervrij te huren.

Is mijn reservering direct definitief?

Nee, het betreft een reserveringsverzoek. Onze medewerkers nemen jouw aanvraag in behandeling en kijken of de gewenste auto in de door jou aangevraagde periode beschikbaar is. Je krijgt altijd een bevestiging van een van onze collega’s. Is er geen auto uit de door jouw gekozen klasse beschikbaar? Dan bekijken we in goed overleg of we een alternatief kunnen bieden.

Mag ik iemand anders laten rijden in de auto die ik heb gehuurd?

Nee, tenzij je dit vooraf hebt aangegeven en wij in het bezit zijn van een geldig kopie rijbewijs van de extra bestuurder.

Mag ik met een huurauto naar het buitenland?

Ja, maar dit dien je wel vooraf aan te geven. Rijden in het buitenland is alleen mogelijk voor landen binnen Europa die op de groene kaart vermeld staan.

In welke landen mag ik komen met mijn huurauto?

Albanië
Andorra
België
Bosnië en Herzegovina 
Bulgarije
Cyprus (alleen delen die door Republiek Cyprus bestuurd worden)
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
IJsland
Italie
Kroatië
Letland
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malta
Marokko
Moldavië
Montenegro
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
Servië (enkel de delen die bestuurd worden door Republiek Servië)
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Turkije
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland

Mag ik roken in een huurauto?

Nee, het is niet toegestaan om in onze huurauto’s te roken. Constateren wij bij inname van de huurauto dat er toch in gerookt is, dan laten wij de auto reinigen. Kosten daarvoor worden doorberekend aan de hoofdhuurder.

Hoe oud moet ik zijn voor het huren van een auto?

Iedereen vanaf 18 jaar met een geldig rijbewijs kan bij ons een auto huren. Behalve een geldig rijbewijs dien je ook in het bezit te zijn van een geldig paspoort of ID-kaart. 

Hoe lang kan ik een auto huren?

Zo lang als jij dat wilt. Je kunt bij ons al een auto huren vanaf een dagdeel. Dus heb je alleen voor een ochtend of een middag een auto nodig? Ook dan helpen we je graag. 

Bij de reservering van je huurauto geef je zelf de gewenste periode aan. Dat kan net zo lang of zo kort als jij dat zelf wilt. Mocht je voor langere tijd een auto nodig hebben, bijvoorbeeld 3 maanden? Dan is shortlease vaak een betere optie. Ook daarmee helpen wij je graag.

Waarom krijg ik soms een andere huurauto mee dan getoond bij mijn reservering?

De getoonde modellen op onze website zijn een indicatie voor de klasse waarin ze vallen. Altijd geldt dat het getoonde model of een gelijkwaardige huurauto tot je beschikking krijgt. Wij zorgen altijd voor de nieuwste auto’s in onze huurvloot. Je mag erop vertrouwen dat de auto die je meekrijgt altijd voldoet aan de eisen passend bij de gekozen klasse. 

Opties huurauto

Welke opties kan ik kiezen bij het reserveren van een huurauto?

Afhankelijk van de klasse auto die je kiest, kun je in stap 2 van de reservering kiezen uit de volgende opties om jouw huurauto compleet te maken:

– Verlaging eigen risico van 750,- naar 350,-
– Inzittendenverzekering
– Extra bestuurder
– Kinderzitje
– Navigatie
– Trekhaak
– Winterbanden
– Verhuispakket
– Early Pickup

Welke klasse huurauto moet ik kiezen?

Dat hangt af van het doel waarvoor je een auto huurt. Heb je alleen voor jezelf een auto nodig en gaat het er alleen om dat je van A naar B komt? Dan is een huurauto van de kleinste categorie (klasse A) het voordeligste. Zeker wanneer je de versie met promotiestickers kiest. 

Kies je een huurauto omdat je met meerdere personen op pad wilt? Of hou je gewoon van wat meer ruimte? Dan raden we aan om een upgrade te kiezen naar een station of misschien wel een busje.

Heb je een huurauto nodig omdat je veel laadruimte nodig hebt, bijvoorbeeld voor een verhuizing? Kies dan een van onze ruime huurbussen of huur een bakwagen met laadlift.

Benieuwd naar de verschillende klassen huurauto’s? Bekijk ons volledige aanbod huurauto’s

Kan ik ook een auto met automaat huren?

Ja hoor, dat kan. Rijd je liever in een automaat, dan kun je dit aangeven in stap 3 van de reservering. In het veld vraag of opmerkingen geef je aan dat je een automaat wenst. Wij zullen dan zorgen voor een huurauto met automatische transmissie.

Kan ik ook een auto met trekhaak huren?

Ja dat kan zeker. In stap 2 van de reservering kun je bij de opties trekhaak als extra optie aanvinken. Voor een trekhaak betaal je wel een klein bedrag van 7 euro per dag extra. Niet alle klassen zijn geschikt voor een trekhaak. Zo zijn bij de kleinste klassen (A en B) en de elektrische auto’s een trekhaak geen optie. 

Betaling

Welke betaalmethoden hanteert Autohuur Twente?

Je kunt bij ons betalen per pin of met creditcard. Contant geld is niet mogelijk

Voor zakelijke klanten is betaling (vooraf) per bank of een automatische incasso ook mogelijk. Vraag daarvoor naar de specifieke voorwaarden bij jouw contactpersoon. 

Kan ik een auto huren zonder creditcard?

Ja dat kan, je kunt bij ons ook betalen per pin. Betalen per creditcard kan uiteraard wel maar is niet verplicht of noodzakelijk om een auto te kunnen huren.

Wat is de borg voor een huurauto?

De borg is als volgt opgebouwd: de minimaal te verwachten huurprijs + het gekozen eigen risico = het te betalen borgbedrag bij het afhalen van de auto. 

De borg moet je bij het ophalen van de auto direct voldoen. Dat kan niet contant maar alleen per pin of creditcard. 

Bij het gebruik van een creditcard maken we bij het ophalen van de auto een reservering op jouw creditcard ter hoogte van het afgesproken borgbedrag. Na het opmaken van de eindafrekening bij inname van de auto, voeren we de factuurbetaling via de creditcard uit. Voor het betalen van het factuurbedrag via creditcard, hanteren we wel een fee van 4% over het factuurbedrag dat je moet afrekenen. Jouw bank zal tevens ook nog handelingskosten berekenen voor het gebruik van de creditcard. 

Als je de huurauto terug komt brengen verrekenen wij het definitieve factuurbedrag met de reeds betaalde borg. Het restant storten wij dan terug op je rekening of je ontvangt het restant via retourpinnen. Dit laatste kan uiteraard alleen tijdens de openingstijden van ons kantoor.

Waarom moet ik borg betalen voor mijn huurauto?

De borg is om onverwachte kosten tijdens de verhuurperiode te dekken. Denk bijvoorbeeld aan schade of diefstal van de auto. Als verhuurbedrijf lopen wij een financieel risico en door borg te hanteren voorkomen we dat we teveel kosten voor moeten financieren. Als er geen sprake is van schade of diefstal tijdens de verhuurperiode dan zijn er behalve de prijs voor verhuur uiteraard geen extra kosten. Het teveel betaalde bedrag aan borg verrekenen we met jouw eindafrekening voor verhuur en het verschil krijg je retour.  

Wanneer betaal ik mijn huurauto?

Bij het ophalen van jouw huurauto betaal je vooraf de minimaal te verwachten huurprijs + het gekozen eigen risico. Deze twee dingen vormen samen het borgbedrag. Bij het inleveren van de huurauto maken we de eindafrekening op en krijg je het eventuele verschil weer terug via retourpinnen of een overboeking op jouw rekening.

Huurauto ophalen

Waar kan ik de huurauto ophalen?

Je kunt de huurauto ophalen bij onze vestigingen in Almelo, Hengelo of Enschede.

Autohuur Twente Hengelo – Vosboerweg 5, Hengelo
Autohuur Twente Almelo – Almeloseweg 175, Almelo
Autohuur Twente Enschede – Buurserstraat 230, Enschede

Wanneer kan ik de auto ophalen?

Maandag tot en met zaterdag kun je elk uur tussen 08:00 tot 17:00 de auto ophalen. Dit is wel onder voorbehoud van beschikbaarheid.  Buiten de openingstijden kun je kiezen voor Early Pickup.

Wat is een Early Pickup?

Ben je niet in de gelegenheid om ‘s morgens direct om 8:00 uur jouw auto op te halen? Kies dan voor de gratis Early Pickup bij de extra opties tijdens de reservering. Je kunt dan de auto de dag ervoor ophalen. De Early Pickup is een gratis service die we bieden. Dit is wel onder voorbehoud van beschikbaarheid. 

Huurauto inleveren

Wat wordt er van mij verwacht als ik de huurauto weer inlever?

Wij verwachten dat je de auto weer met een volle tank inlevert op de vooraf afgesproken retourdatum en tijd. Mocht je daar van afwijken dan kunnen wij extra kosten in rekening brengen. Wij verwachten tevens dat je de auto in minimaal dezelfde staat retourneert. Schoon mee is dus schoon terug. Van binnen én van buiten. Verder is het wel zo handig dat je privé bezittingen verwijderd uit de auto voordat je deze bij ons inlevert. Indien er sprake is van schade, ongeacht klein/groot of schuld/geen schuld, altijd melden bij het inleveren van de auto.

Kan ik mijn huurauto ook op zondag of buiten jullie openingstijden inleveren?

Ja, in overleg is dat altijd mogelijk. Je kunt de auto op ons terrein parkeren en na het afsluiten van de auto, de autosleutel inleveren via de sleutelkluis. Bij het afhalen van de huurauto krijg je hierover instructies van onze medewerker.

Pech of schade

Wat moet ik doen als ik pech heb met mijn huurauto?

Bel met 074 – 20 20 110 in het geval van pech met jouw huurauto. Dit is het algemene telefoonnummer van Autohuur Twente. Overdag helpen onze medewerkers je direct en buiten onze openingstijden kom je via dit telefoonnummer direct in contact met de alarmcentrale voor pech. Deze is 24/7 bereikbaar voor pechgevallen in NL en de EU.

Wat moet ik doen als ik schade heb aan mijn huurauto?

Heb je per ongeluk schade opgelopen tijdens je huurperiode? Geen paniek, dat kan gebeuren en de auto is daarvoor verzekerd. 

Is er sprake van een aanrijding dan is uiteraard jouw veiligheid en gezondheid de eerste prioriteit. Bel indien nodig 112 bij spoed of voor hulp en advies met de alarmcentrale van Autohuur Twente. Zorg wel altijd voor een ingevuld schadeformulier. Deze vind je in het dashboardkastje van jouw huurauto. Voor een correcte afhandeling van de schade is het van belang dat zowel de voorkant als achterkant volledig worden ingevuld en ondertekend door de betrokkene(n). Maak altijd foto’s van de schade ter plaatse, van de schade aan jouw huurauto en van de eventuele schade aan derden. 

De schademelding dient binnen 24 uur of de eerstvolgende werkdag bij ons binnen te zijn. Dit kan telefonisch via 074 – 2020110 of via onze website op de speciale online schade melden pagina.

Het eigen risico voor schades is standaard 750 euro, tenzij anders overeengekomen. Wanneer wij de schade kunnen verhalen op derden, ontvang je het eigen risico bedrag uit de borg die je vooraf hebt betaald, volledig retour.

Contact

Waar zit Autohuur Twente?

Op dit moment hebben wij 3 vestigingen waar je de huurauto’s op kunt halen:

Autohuur Twente Hengelo – Vosboerweg 5, Hengelo
Autohuur Twente Almelo – Almeloseweg 175, Almelo
Autohuur Twente Enschede – Buurserstraat 230, Enschede

Wat zijn de contactgegevens van Autohuur Twente Almelo?

Adres
Almeloseweg 175, 7615 NA Harbrinkhoek

Telefoonnummer
074 202 0110

Openingstijden
Maandag – 08:00 tot 18:00
Dinsdag – 08:00 tot 18:00
Woensdag – 08:00 tot 18:00
Donderdag – 08:00 tot 18:00
Vrijdag – 08:00 tot 18:00
Zaterdag – Gesloten
Zondag – Gesloten

Wat zijn de contactgegevens van Autohuur Twente Hengelo?

Adres
Vosboerweg 5, 7556 BT Hengelo

Telefoonnummer
074 202 0110

Openingstijden
Maandag – 08:00 tot 17:30
Dinsdag – 08:00 tot 17:30
Woensdag – 08:00 tot 17:30
Donderdag – 08:00 tot 17:30
Vrijdag – 08:00 tot 17:30
Zaterdag – 09:00 tot 12:00
Zondag – Gesloten

Wat zijn de contactgegevens van Autohuur Twente Enschede?

Adres
Buurserstraat 230, 7544 RG Enschede

Telefoonnummer
074 202 0110

Openingstijden
Maandag – 08:30 tot 18:00
Dinsdag – 08:30 tot 18:00
Woensdag – 08:30 tot 18:00
Donderdag – 08:30 tot 18:00
Vrijdag – 08:30 tot 18:00
Zaterdag – Gesloten
Zondag – Gesloten

Algemene huurvoorwaarden

Voor iedereen die bij Autohuur Twente een auto huurt, gelden onze algemene huurvoorwaarden. We vragen je deze vooraf goed door te lezen en gaan er vanuit dat wanneer je een auto huurt, je akkoord gaat met deze voorwaarden.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag? Bel met +31 (0)74 – 20 20 111 of stel jouw vraag via het onderstaande contactformulier. Onze medewerkers zijn er om al jouw vragen te beantwoorden.

Contact – algemeen

Naam(Vereist)

verhuiswagen huren

Bekijk ook deze huurpagina’s:

Loading …